Bont wielerschoenen laten aanmeten

Pijnloos fietsen

Voetklachten van skiërs hebben overeenkomsten met die van wielrenners: kramp, een branderig gevoel onder de voet, gevoelloze tenen, gewrichtsklachten etc.

Maar er zijn ook verschillen: hielklachten komen bijvoorbeeld veel minder voor. Tijdens het fietsen wordt een groot deel van de trapkracht overgebacht op de bal van de voet. En juist op deze hoogte zit een belangrijk gewricht dat als deze krachten moet verwerken. In veel gevallen kunnen wij problemen oplossen door de schoen aan te passen ofwel een speciaal ontwikkelde wielrenzool te plaatsen. (zie onder)

Bont fietsschoenen

Daarnaast leveren wij thermoplastisch vervormbare Bont wielrenschoenen. Alle Bont wielrenschoenen worden met de hand gemaakt. Voor een optimale pasvorm en comfort worden ze in onze oven verhit to 70 graden C. en daarna aan uw voet aangepast. (thermoplastisch vervormbaar) Deze Bont wielrenschoenen leveren wij in vier uitvoeringen: Bont Vaypor, Bont Vaypor XC, Bont Vaypor+ en Bont A-Two.

Bont Vaypor vaypor Handgemaakte, ultralichte raceschoen.
Binnenkant: suede met high density memory foam
Maten: 36 t/m 50 en drie breedtematen
Zool: 3,6 mm, thermoplastisch vervormbaar voetbed.
Vervangbare zoolbeschermers
Gewicht: 240 gram
Sluiting: vervangbare micro-instelbare gesp + klittenband
Ook verkrijgbaar in leer!
Bont Vaypor + vayporplus
Handgemaakte ultralichte raceschoen van koolstofvezel.
Binnenkant: high density memory foam
Maten: 36 t/m 50 en drie breedtematen
Zool: 3,6 mm, thermoplastisch vervormbaar voetbed.
Vervangbare zoolbeschermers
Gewicht: 225 gram
Sluiting: Duo dial met vervangbare kevlar draad
Bont A-Two a-two
Handgemaakte, zeer stijve raceschoen van koolstofvezel en glasvezel.
Binnenkant: high density memory foam, niet-poreus microfiber
Maten: 36 t/m 50 en drie breedtematen
Zool: 3,6 mm, thermoplastisch vervormbaar voetbed.
Vervangbare zoolbeschermers
Gewicht: 240 gram
Sluiting: vervangbare micro-instelbare gesp + klittenband
voorvoet2 voorvoet
De meeste wielrenschoenen hebben de vorm van een normale schoen. Bont
wielrenschoenen zijn zo ontworpen dat het de anatomie van de voet volgt.
Met andere woorden: het stelt de voet in staat zo natuurlijk mogelijk te
bewegen.
Door de ondersteuning van de voorvoet worden problemen als gevolg van
pronatie en supinatie geëlimineerd. Hierdoor worden blessures aan
de knie en onderrug voorkomen.
Tech_Arch_Support hielkuip
De druk die ontstaat bij het trappen wordt zo veel mogelijk over de gehele
voet verdeeld. Bovendien zorgt de ondersteuning van de voetboog ervoor
dat een optimale positie wordt gecreëerd voor de benen. (zie hieronder)
De anatomisch gevormde hielkuip zorgt voor de juiste ondersteuning zonder
dat de schoen overdreven strak moet worden aangetrokken. Dit resulteert
in meer comfort en een onbelemmerde bloedstroom in de voeten.

DutchBootFitter Velo-zolen: inlegzolen voor wielrenschoenen

Wij leveren speciaal voor de wielersport ontwikkelde Velo-zool, welke een veelvoud aan blessures en spier- en gewrichtsproblemen kunnen voorkomen.

De meerderheid van alle mensen heeft een zogenaamde ‘voorvoet varus’. Dit betekent dat er onevenredig veel kracht wordt uitgeoefend op de buitenkant van de voeten waardoor de binnenkant omhoog getild wordt. In het dagelijks leven zullen de meeste mensen hier weinig last van ondervinden. Tijdens het fietsen kan een voorvoet varus echter voor enorme problemen zorgen.

voorvoetvarus

Voorvoet varus

Komt voor bij 87% van de mensen. De binnenkant van de voet wordt opgetild

voorvoetvalgus

Voorvoet valgus

Komt voor bij 9% van de mensen. De buitenkant van de voet wordt opgetild.

uitlijning

Doordat er bij neerwaartse pedaaldruk teveel

kracht op de buitenkant van de voet komt te staan wordt de knie naar

binnen (richting de fiets) geduwd. Bij de opvolgende opwaartse beweging

zal de knie weer naar buiten worden geduwd. Zodoende ontstaat er een

continue horizontale beweging van de knie en een roterende beweging van

het onderbeen.

Door het gebruik van de Velo-zool wordt de voet in de neutraalpositie

gezet. Hierdoor maken de benen een nagenoeg rechte beweging. Omdat de

trapkracht uitsluitend verticaal gebruikt wordt, worden blessures voorkomen.

Bovendien gaat er geen energie verloren aan de onnodige horizontale beweging

van de knie.